Sunday 8 June 2008

Zweefvliegerij

Ik ben daarstraks eens een kijkje gaan nemen op het militair vliegveld in Brasschaat waar een collega gaat zweefvliegen. Wel knap om eens te zien, maar meegevlogen heb ik niet; enerzijds omdat in een kleine cabine kruipen nogal onhandig is met een kilo of tien aan leer en anderzijds omdat ik vergeten was mijn portefeuille uit mijn andere jas te nemen.

Zweefvliegtuigen maken toch meer lawaai dan ik had gedacht. Het opstijgen is vrij luidruchtig, vermoedelijk omdat de steile hellingshoek nogal wat turbulentie veroorzaakt. Maar ook bij het landen hoor je ze duidelijk langszoeven.
Hieronder een kort filmpje van een opstijgend vliegtuig. Ik heb het geluid weggelaten omdat de microfoon van mijn fototoestel naar achter gericht is, er was dus enkel achtergrondlawaai te horen, niet het gesuis van een opstijgend zweefvliegtuig.

No comments: